La nieve

Desde pequeña prestame pola vida cuandu la tierra cambia el traxe , paez que va casase y vistese de blancu.

 Alcuerdome cuandu quedaba pegada a la ventana viendo los faloupos (copos de nieve) cayer mentantu mi ma alimentaba la cocina carbón y poniala al roju vivo, esi tiempu en que cuandu nevaba la xente los pueblos no podiamos baxar a la «ciudad» y contabamos en casa con una despensa bien llena.

Pa mi era prestoso en forma ya que podía jugar con la mi prima, el mi hermanu y collacios del pueblu sin dir a clase. Aquellos guantes que calaben y mi ma poníame los de fregar enriba pa que nun tuviera frío o les catiusques con calcetu y bolsa del economato pa que nu xelaran los pies. Volver a casa muerta frío y querer seguir jugando

Agora ye diferente, too ye diferente

Alcuerdome cuandu entamé vivir en la cabana que los vaqueros y xente del pueblu decienme que nun diba aguantar l´iviernu equí arriba, ya sabeis toos comu pañé lleña y demás pero nunca imaxiné que la primera nevada fuera esta aventura.

Llega l´iviernu y yo tengolo too preparao…o eso pensaba. Alcuerdome que yera entamu Payares y l´aire yera xelón  .

Unu de tantos diis que salí a caminar y llegó la truena !!!!

Ay mamina!!! cuandu llegué a la cabana había goteres coles que nun contaba. Rápidamente puse debajo potes ,calderos y too lo que tenía pa poder recoyer agua, pero a falta valdes pa toles goteres la cabeza entamó a discurrir…

La cabana por dentro tenia el techu con ripies de madera y l´agua colabase por dellos sitios, asina que garré una balleta , cortela en tires y clavé con una chincheta cada tira de balleta onde había gotera,tenía un montón de tires colgando del techu col agua q´absorbíen pingando, asina que con unes pinces de la ropa fui xuntando una a otra hasta facer un solu canal de desagüe y debaxu punse una pota, pota que tenía que controlar si se llenaba pa dir vaciandola

Primera prueba superada!!  Llueu en primavera punse un plasticu en teyau y volví tapinar enriba

Les cabanes son idiliques pero tienen munchos furacos…

Acuerdome un día ,d´ esos de ventisca y nieve polvo ,esos que no se pue asomar la cara fuera porque te quema ,que taba yo sentada al pie la chimenea leyendo un periodicu del mes anterior (porque a soles lees hasta les instrucciones la sopa sobre)  y entamó a nevame enriba

Que!! nun puedo creelo!!    ….solía hablar sola bastantes veces

Por un furaquin de la pared colabase la nieve polvo y salia el calor. Eso nun puedo permitilo!!

Equí arriba nun tenía  nada , así que con periodicu y agua fice una pasta pa tapar el furacu… Agora si!!

De too hay que llevar enseñanza ,entós, comu nun sabía onde más tapar, garré una de les veles que allumaben y entamé pasala por les paredes, si la llume se movía yera que se colaba l´aire, y ahí…pasta periodicu que te crió

Col tiempu evolucioné y ponía plastilina de colores, na cual quedaben rexistraos los pasos de los ratoninos que s´atrevíen a acompañame

Ye perguapo eh! ye perguapa la nieve …hasta que te das cuenta que pue tapate entera na cabana y pierde la gracia, y abres la puerta y topes un muru blancu como la nata

y agora que!! Agora palia cola paleta carbón pa nun xelar les manes  porque yes tan fata que dexaste la pala bona fuera. Intento nun meter muncha humedá dentru, pero si quiero salir… entós entamé a meter la nieve en potes, taper y calderos, cuandu pude salir escargatiando, entamé quitar nieve de fuera pa dentro.

Nun lo podía creyer… solo asomaba una picalina la chimenea,too lo demás taba enterrao pola nieve

Pala en mano entamé a quitar tola nieve onde la cabana, ehí el propiu mugor (sudor) faciase xelu nel pelu, tenía que tener muchu procuru nun garrar fríu, ya que si me ponía mala equí arriba nun tendría fácil escapatoria

Pasar así 3 o 4 días llega a agobiar la cabeza y hay que tar ocupada siempre, sino mala cosa

y la recompensa llega el día que pues salir, la blancura virxinal, el silenciu ,la montaña…ahí daste cuenta, cuantu mereció la pena la espera….

2 thoughts on “La nieve”

  1. Hola, me llamo Mari Jose.
    Asombrada estoy leyendo en tu block.
    Hoy desperteme muy pronto, cogí el móvil con intención de mirar el tiempo y poneme a leer.
    Abrí un enlacé que recibí y me encontré con tú historia.
    La curiosidad me picó y leí hasta este punto donde me invites a escribite.
    A propósito soy de Gijón. Me conmueve les histories que cuentes de experiencies de otra gente por el gusto a la montaña y la triste historia del significao de la cruz.

    Me trae buenos recuerdos en mis años de salides como montañera con el club de “Torrecerredo” y primero El “Alpino ” de donde viví mis salides también a los puertos pa ir a esquiar. Nada que decir de les dures experiencies quien lo vivió primero que Yo.
    Alguna vez salamos en coches particulares con amig@s montañeros donde un verano hicimos picos : el torrecerredo, la morra lechugales, el retriñón, la mesa, peñasanta de Castilla, incluso hadta la base del Urriellu.
    alguna vez subimos a les ubiñes estaben nevades toda la noche estuvo nevando, bien otros delante haciendo huella y el placer de ver Tuiza con una capa de nieve cuando dimos la vuelta lo tengo en la retina parecía un nacimiento además coincidía con visperaes de Navidad.
    Hice otres cumbres más bajes siempre muy placenteres.
    Ahora retomo mis salides a la montaña más bien diría que salides a la naturaleza. Estoy más ” vaga” pero siempre disfrutando de lo maravilloso que tenemos ya sea frontera con Cantabria , con León , siempre montañés , majadas etc.
    Quizás algún día suba por el refugio y pueda coincidir y saludaros.
    No es necesario ir muy lejos para cumplir deseos y disfrutar de ellos vosotros lo habéis conseguido. CHAPÓ

    Enhorabuena por esa pedida de mano tan montañera .
    Larga vida juntos os deseo.
    Un saludo

    1. Quiero también felicitate por todos tús logros como guaresa del refugio lo rebaños que tuviste pa llevar acabo tus ilusiones q duros son vivir todo el año ahí arriba.
      Un anbrazo

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top
Abrir chat
Hola, has llegado hasta el Refugio del Meicín!
¿En qué podemos ayudarte?
Skip to content